חודש אחרי

חודש עבר מההשתלה, איך שהזמן עף. זה באמת כמעט לא ניתן להסבר. מרגיש לי שרק שבוע שעבר ישבתי רועד במטוס מהפחדים שלי מהטיסה והנה אני נמצא כבר חודש אחרי ההשתלה.

אז מה השתנה? בשבוע האחרון ואפילו קצת יותר אני מרגיש נשירה. הנשירה מעט נעצרה כרגע ואני מרגיש שהיא איטית יחסית ומתחילה להיעצר, אבל באמת שלפני כמה ימים זה בא לי בפתאומיות ופשוט נשרו לי המון שיערות בכל חפיפה. אני מעריך שנשר לי בין 60% ל-70% מההשתלה מה שאומר מבחינה מספרית בערך 2100-1800 שיערות שנשרו.

השיער בצדדים צומח ומתחיל להיראות ממש שונה מההשתלה. לכן אני מחר אסע לספר על מנת להסתפר באיזור התורם בלבד – הכוונה היא לסידור המסגרת ומעט בצידי הראש. למעלה אני לא נוגע בכלום לא באיזור המושתל ולא באיזור שמאחוריו (זה שאני לא נוגע באיזור הכיפה זה סתם קטע שלי, שקשור להארכת השיער ולא קשור להשתלה או משהו כזה).

החלטתי שאני עוד לא מתחיל עם המינוקסי באיזור הכיפה שכן הקרקפת עוד לא התאחתה מאה אחוז והמינוקסי עלול בקלות לנזול ולהגיע לאיזור המושתל. אני אמנם מהמחמירים, אבל מעדיף שזה יישאר כך. שמעתי על חבר׳ה שכבר בשלב הזה שמו מינוקסי ויש להם תוצאות נהדרות, מבחינתי כרגע מרגיש לי קצת מוקדם נמתין עוד קצת ואעדכן כמובן.

כאבים כבר לגמריי אין, גם לא היו אבל זה שלב בו מרגישים כבר הרבה יותר בנוח ובחופשיות, הרבה חששות נעלמים ואתה מרגיש יותר בטוח לחפוף, להסתובב, לשים כובע, להוריד חולצה. דברים שבהתחהל עשיתי מאוד בזהירות וכרגע פשוט יותר חופשי. בכל זאת עבר החודש הקריטי ביותר.

שמעתי על זרמים, או גירודים שאנשים חווים לאחר ההשתלה אבל באמת שאין כלום ושום דבר. הדבר היחיד שיש הוא שהאיזור המושתל קצת רדום כשאני נוגע בו אני לא מרגיש במאה אחוז את הקרקפת, אבל זה רק באיזור המושתל. באיזור התורם אני לא מרגיש בעיה – אני מרגיש הכל כרגיל כשאני נוגע חופף או כל דבר. וזה מעולה כי שמעתי על אנשים שיש להם פגיעה עצבית כזו או אחרת באיזור הזה.

יש לי עדיין קצת קשקשים שהם נעלמים עם החפיפות.

שבוע שעבר נפגשתי עם הנציגים של המרפאה שסיפקו לי שמפו נוסף של המרפאה מכיוון שהשמפו שקיבלתי הממרפאה נגמר והעדפתי להשתמש במשהו שלהם בעוד שבועיים או שלושה על מנת לא לשנות לקרקפת את השמפו שהיא התרגלה אליו בתקופה הזאת.

ירדתי לחפיפה אחת ביום (בערך מהיום שבו עברו 4 שבועות מההשתלה) אך בימים בהם אני מזיע קצת אני חופף פעמיים. למשל בשישי שמתי כובע ויצאתי לעזור לחברה שלי לשטוף כיסאות וחלונות מחוץ לבית. הרגשתי שהזעתי והעדפתי לחפוף לאחר מכן. וגם לפני השינה חפפתי שוב מכיוון שעברו בערך 12 שעות בהן הסתובבתי (מכירים את הלחות בחוץ עכשיו כן?).

בתמונה שהעלתי תוכלו לראות שדווקא המפרצים נשרו בצורה זהה כמעט, כך שזה אולי עשוי להיראות טבעי יותר אך עדיין נשארו בהן שיערות שיוצרות את קו השיער ולכן זה לא נראה טבעי כל כך, אם השיערות הללו ינשרו זה בהחלט יריאה טבעי יותר כרגע עד שהשיער כולו יצמח. 

תהליך הנשירה וההשלמה איתו

בהתחלה נורא פחדתי שינשור לי, קיוויתי שאני האחד לאלף שלא נושר להם ואוכל להנות משיער שופע כבר מההתחלה. אבל בפועל זה גרם לי לחפוף בעדינות רבה מדי ולכן כנראה שהשיער לא ממש נשר. כרגע אני מרגיש קצת יותר ביטחון והשלמתי עם זה שפשוט ינשור לי. זה תהליך טבעי שאי אפשר לברוח ממנו והוא דיי ״משחרר״ וגורם לי (אני מאמין שגם לאחרים) להרגיש יותר בטוחים בחפיפות ובכלל לתנהג יותר רגיל. חשוב להבין שזה חלק מהתהליך ושיערה שנושרת היא שיערה שתצמח (אלא אם כן אתם רואים שהשיערה יצאה עם הזקיק – מה שלא קרה אצלי).

בהתחלה הייתי ממש חרד, מסתכל כל רגע ובודק שאין לי דם, או זקיק שהחליט לצאת. אבל אחרי שהשנירה מתחילה זה פשוט עובר והפחד הזה נעלם. אתה מבין שאין לך מה לעשות – אם זקיק צריך לעוף הוא יעוף גם עוד חצי שנה או שנה כשאני אעביר מסרק על השיער שיצמח או בחפיפה שאעשה בעתיד. אין אפשרות למנוע, מה שצריך לקרות קורה ככה או ככה. ואני שמח שעברתי את השלב בו אני מפחד על הכל.

 

אמשיך לעדכן ואשתדל להעלות עדכון כל שבוע בערך על מנת שתוכלו לראות בתמונות את התקדמות ההשתלה, הנשירה והצמיחה.

יש לי תור לספר כמו שאמרתי ליום שלישי (מחר) ואני אעלה תמונה לפוסט הזה בחלק התחתון שלו כדי שתראו את האיזור התורם אחרי תספורת.

תמונות שעודכנו לאחר התספורת. איזור אחורי ואיזור הצד. לצערי קצת חשוך. אבל תגדילו את התמונה ותשימו לב שלמעשה אין זכר ולא רואים דבר. אמנם לא סתפרתי ממש קצוץ, זה בערך מספר 2 במכונה.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. דודו

    יש עדכון מהיום?

  2. מנהל

    את הפוסט העלתי עדו השבוע, שים לב. עבר רק חודש והוא מעודכן. אין יותר מזה לצערי 🙂 הלוואי ויכולתי להזיז את השעון חיצ שנה קדימה

  3. טיגרה

    אז אתה ממליץ לעשות את ההשתלה ב hdc ?
    אם אפשר לצור קשר , יש לי כמה שאלות אליך

    1. מנהל

      היי טיגרה
      פניתי בפרטי למייל שאיתו התחברת לאתר כאן.
      בככל אופן הוספתי עמוד יצירת קשר בתפריט העליון של האתר. תוכל לפנות אליי דרכו.

      הרבה פונים לאחרונה ולכן הוספתי אותו 🙂
      תרגישו חופשי!

  4. דודו

    אני גם מתלבט אם לעשות שם. אני יודה לך מאוד אם תיצור איתי קשר דרך המייל
    [email protected]

    1. מנהל

      פניתי אליך במייל מספר פעמים (אחרי מספר הודעות שהשארת בבלוג).
      תבדוק את תיבת הדוא״ל שלך בבקשה

  5. מאיר

    היי התאריכים בהם העלת את התמונה לא מתעדכן רשום שהעלת תמונה ב8/18

    1. מנהל

      היי מאיר, לא ממש הבנתי על מה אתה מדבר. הוספית בתחתית הפוסט 2 תמונות.
      אעלה עוד בהמשך.

  6. ארז

    פשוט אלוף, כתיבה מעולה! נהנתי מכל רגע

  7. אבי

    היי מה שלומך, תבורך על כל השיתוף..
    מתכנן לטוס בקרוב לקראת חתונה. אשמח אם אוכל לדבר איתך בפרטי כדי לשאול כמה שאלות.

כתיבת תגובה