יום ההשתלה הראשון

יום ההשתלה הראשון מתחיל. קמתי בערך ב-7:30,בבוקר. הגעתי למרפאה שנמצאת במרחק בניין אחד מבניין המגורים שלי לשבוע הזה. היום החל בעיקר עם סרטוט קו השיער, עם תיאום ציפיות שנעשה כבר בארץ אבל בכל זאת נעשה שוב במעמד החתימה על החוזה.

השלב הבא היה לוותר על שיער שלי ולעשות ״גלאח״. תוכלו לראות תמונה שלי בפוסט הראשון שדיברתי עליו ביומיים שלפני ההשתלה שם ניתן לראות בבירות שאני מסתובב עם שיער דיי ארוך. דבר שאני עושה בערך מגיל 21 כשהשתחררתי מהצבא.

האמת היא שהמבט הראשון היה משהו כמו ״ואוו, זה לא כזה נורא״ אבל ככל הנראה שזה בגלל הידיעה שהגלאח נועד למטרה טובה. מיד לאחר הגלאח הביאו לי מספר פירות כדי מעט להכניס משהו לקיבה ולתת לגוף לעבוד עם משהו ולא על ״ריק״. ישנו כמה ישראלים כדי לאכול יחד פירות וניגשנו להתליך.

זריקות ההרדמה

המשפט שאני תמיד שומע מאנשים הוא ״זריקות ההדמה לא נעימות״ אבל בשורה התחתנוה קשה לפרש דבר שכזה. אוכל להגיד שזריקות ההרדה פשוט לא הרגשתי אותן. הרופאה ״עקצה אותי״ פעם אחת, שאלת אם זו זריקת ההרדמה היא אמרה שכן, אמרתי לה שאני מופתע שבקושי הרגשתי את זה ולאחר מכן היא המשיכה לעוד ועוד זריקות שאותן לא הרגשתי בכלל.

הזריקות בשלב הזה היו רק באזור העורף (אחורי הראש) ולא בצדדים ומהאזור הזה נלקחו בערך כ-800 זקיקי שיער. באזור הזה היו לי המון דאבלים, שלישיות ורביעיות כמובן.

חילוץ הזקיקים

לאחר ההרדמה החל שלב חילוץ הזקיקים, זה השלב שממש אבל ממש לא מרגישים כלום ושום דבר. ההרדמה עובדת בצורה מלאה וזה מרגיש כאילו עושים לכם מסאז׳.

אני אחד האנשים היותר לחוצים ומפוחדים, ואוכל להגיד בפה מלא שאני באמת לא מבין ממה פחדתי עד היום. לא הרגשתי פשוט כלום!

השלבים הללו חזרו על עצמם שוב זריקות הרדה + חילוץ זקיקים בצד ימין של הראש ולאחר מכן צד שמאל. בכל פעם שעברו מאזור לאזור השלב היה כזה:

  1. הרופאה מזריקה זריקות הרדמה באזור הספציפי.
  2. הרופאה מחוררת את האזור על מנת לחלץ את הזיקיקם.
  3. כשהיא מסיימת מגיע טכנאי ובפועל ״שולף״ את הזקיקים
  4. הזקיקים מועברים לטכנאית נוספת שמעבירה אותם תחת מיקרוסקופ, סופרת, ממיינת ובודקת את איכות הזקיקים כמובן.

בסוף היום הראשון ההרגשה הייתה קצת מוזרה. הראש חצי רדום ואתה דיי עייף מכל הום הזה. סיימתי את היום הראשון עם 1510 זקיקים שהוצאו והושתלו באזור הקדמי ביותר של הראש.

בערב התקלחתי בצורה דיי מהירה בגלל העייפות ומעט הרגשתי מטושטש. ולאחר מכן ישנתי דיי טוב כאמור ב-45 מעלות.

השינה ב-45 מעלות לא קלה, יש כאבים קצת בישבן וברגליים כשאתה נמצא בתנוחה הזו המון זמן אבל זה באמת שטויות.

כתיבת תגובה