השתלת שיער בחו"ל – כך תקבעו לאיזו קליניקה ללכת

השתלת שיער בחו"ל, אוח אם תרצו – השתלה בטורקיה או בקפריסין, היא יעד שמציבים לעצמם ישראלים רבים למילוי קרחות ומפרצים קדמיים בשיער. הטיפול הוא טיפול סמי-כירורגי ונדרשת לו הרדמה או לפחות טשטוש. במהלכם, ולאחר שהמשתיל שרטט את קו ההשתלה, הוא לוקח זקיקים מאזור שופע בראשכם ומטמיע אותם באזור הנושר או הבעייתי. לאחר ההשתלה, הקרקפת שלכם תיראה מחוררת באותו אזור. אלו השתלים החדשים והם צפויים להפוך לשערות ככל מחלפות ראשכם בהדרגה, עם שובכם לחיי שגרה.

מהי משמעות המחיר היקר? על ההבדלים בין השתלה בטורקיה להשתלה בקפריסין

בעיקרון, המחיר היקר הוא דרישה של הצוות הטורקי או הקפריסאי. כאן, חשוב להבין כי ישנו הבדל בין היעדים. בעוד שבטורקיה המחיר נע בין 2,500 ל- 3,000 אירו, בקפריסין המחירים הם מחירי ארה"ב, כלומר יקרים פי כמה וזאת משום שההשתלה נעשית במכון פרטי ukt בבית חולים גדול בו מתהווה תיירות מרפא ענפה עם צוותים רפואיים רבים. בטורקיה, הרופא שאחראי על ההשתלה הוא רק מנהל המכון והטיפול מתבצע על ידי טכנאים שהוא מעסיק. רופא הוא אמנם דמות מלומדת שיודעת טוב מכולם בנושאים רפואיים, אבל השתלה זה גם נושא שכרוך בעבודה מעשית. האם רופא שלמד 7-15 שנים יודע בהכרח להשתיל טוב יותר מאשר מומחה טכנאות השתלות? לא, ולכן דווקא בטורקיה, בה העבודה מתבססת על שילוב של רופא ומשתילים, המחיר הוא בהחלט מחיר תחרותי מאוד שמאפשר לכל אחד לטוס ולהגשים את החלום.

האם ישנה השפעה של המתווכים בישראל על המחירים היקרים?

כאמור, הדרישה למחיר היקר היא דרישה של הספק בחו"ל. ההשפעה של מתווכים ישראלים על השתלת שיער בחו"ל לא נובעת רק מהעובדה שהם גוזרים עמלה על כך שהם מכירים לכם את עובדי מכון ההשתלה, אלא בעיקר מכל השירותים שמסביב, הסעות, סיוע במציאת אתר לינה וכד'. אם אתם כלקוחות יוצרים לבד קשר עם מומחי ההשתלה הגדולים, הם עשויים להגיב בשתי דרכים: או להסכים שתיגשו אליהם ללא מתווך ישראלי, תוך הורדת השירותים שהישראלים מספקים, מה שייצור חבילת שירות מעט אבל לא הרבה יותר זולה, או לא להסכים בכלל שתיגשו אליהם בלי המתווך והפנייתכם לישראלי שמייצג אותם.

מהם הבירורים הטכניים והרפואיים שצריך לשאול את אחראי ההשתלה?

מומלץ לוודא שהמקום התורם שהם בוחרים עבורכם לא יעבור הוצאה של יותר מ- 4,500 זקיקים כי מחקרים הוכיחו שזה יוצר קרחות שקשה לתקן אחר כך (שוק לוס). שנית, לוודא שאם מוציאים כמות כזו של זקיקים – שלא ישתמשו בכולם באזור אחד אלא יפרסו אותם על פני אזור גדול, זאת כדי להימנע ממצב בו יהיו אזורים ספציפיים מהם מלקחו הזקיקים בעוד אזורים אחרים יישארו מלאים מאוד מה שיהפוך מיד לבולט מאוד לעין. מומלץ לוודא שאתם יודעים איזו הרדמה תיעשה עבורכם, כללית או טשטוש. לא פחות חשוב מאלו: כשאתם רואים פרסומת של ישראלי שמפנה לקליניקה לא מוכרת, בניגוד לקליניקה של Serkan או Sinik שבטורקיה למשל, ואף חבר או מושתל כלשהם לא המליצו עליה, אל תתפתו להירשם. מוטב לשלם מעט יותר ולקבל שירות בטוח מאשר להיות שפני ניסיונות של קליניקת השתלת שיער בחו"ל שאינה ידועה ומוכרת.

 

כתיבת תגובה