טיפול PRP

טיפול PRP הוא טיפול נפוץ בעולם וגם בישראל ועוזר במניעת התקרחות ושיפור הצמיחה. הטיפול (שהגיע מתחום טיפול השיניים) יכול להיעשות גם לפני וגם לאחר השתלת שיער ולמעשה מתאים גם למי שאינו מתכנן השתלת שיער.

הטיפול מתחיל כשלוקחים מעט דם מן המטופל,הדם מופרד לרכיבים שונים ומוזרק חזרה לקרקפת נוזל עשיר בטסיות דם. הליך שיש לבצע מספר פעמים (אחת לכמה חודשים) ומציג תוצאות מרשימות בהחלט לשימור שיער ועידוד צמיחה אלחר השתלת שיער.

כיצד טיפול PRP עובד?

תחילה

הרופא שואב דם (בדיוק כמו בבדיקת דם) מהמטופל. חייב לציין שמדובר בדם שלכם, לא חומר או משהו חיצוני כך שהגוף לא מתנגד אליו וזה הוא חומר טבעי לחלוטין שבו משתמשים בטיפול.

לאחר מכן מבחנת הדם שנלקחה מכם עוברת לצנטריפוגה בה באמצעות פעולה סיבובית (ובחלק מן המרפאות שימוש בחומר נוסף) מופרד הדם ל-3 שכבות. בתחתית כדוריות דם אדומות (אותן כדוריות שאחריות על הזרמת החמצן בגוף למשל), מעליה מצטברות שכבת פלזמה עשירה בטסיות דם ומעל שכבה זו מצטבר נוזל פלזמה דל בטסיות. בטיפול ישתמשו בשכבה האמצעית שהיא שכבה המכילה פלזמה עשירה בטסיות דם.

טסיות הדם שנלקחות בטיפול PRP מוכרות בעיקר כאחריות על קרישת הדם, אבל זה לא הכל. בשכבה זו שנלקחת בטיפול ניתן למצוא גם גורמי גדילה רבים ובין היתר כאלו האחראים על צמיחה וחידוש כלי דם ורקמות שונות בגוף. נוסף עליהם, בשכבה זו יש גם חלבונים הקשורים בהליך הריפוי וחידוש רקמות.

למעשה מדובר בשכבה יעילה מאוד, שנלקחת מגוף המטופל בטיפול ה-PRP המסייעת בשיקום הרקמות. כאשר זו מוזרקת לקרקפת היא מעודדת צמיחה וחידוש הרקמות – בין היתר של כלי הדם סביב הזקיקים ואפילו של הזקיקים עצמם.

האם הטיפול ימנע ממניח להקריח?

אני כותב על זה רבות, אין היום טיפול אמיתי שהוכח שיעבוד עבור כל האוכלוסיה וימנע את ההתקרחות. אחרת כל כוכבי הוליווד לא היו הולכים קרחים. אבל קיימים טיפולים שעוזרים ומונעים את הנשירה כמו טיפולי PRP, מינוקסי, פרופסיה, שן מין וכו׳.

חשוב להבין שטיפול PRP יעזור למי שיש לו שיער (גם אם חלש או ״גוסס״) באיזור שבו מבתצע הטיפול. אך הטיפול לא יעזור באיזור בקרקפת בו אין שיער כלל.

כך שבשורה התחתונה, אם יש לך שיער דליל ואתה רוצה למנוע את הנשירה ואף לעודד את הצמיחה – שווה לעבור את הטיפול.

היכן הטיפול מתבצע?

יש מגוון מקומות בישראלי בהם הטיפול מתבצע. כל רופא (כמעט) יכול לבצע את ההליך בין אם יש לו נסיון או אין לו נסיון בביצוע הפעולה הטכנית כך שחשוב לבחור מקום עליו אתם סומכים ובטוחים בפעילותו.

לקבלת ייעוץ אישי ממני